Fojcik, M.K. ; Fojcik, M. ; Hoem, J. ; Ates, G. (2023). Nyskaping gjennom bruk av roboter i undervisning. Fjordantologien 2023 URI: https://doi.org/10.18261/9788215069371-23-06
Hoem, J. (2015). Naturopplevelser på mobilen – danning på Instagram. Natur og danning. Profesjonsutøvelse, barnehage og skole, Fagbokforlaget, 2015.
Hoem, J. (2018). Utforsking av visuell kultur gjennom remiksing av eventyr. Redesign og multimodalitet i norskfaget. Fagbokforlaget, 2018.
Hoem, J.; Iversen, S.H. (2020). Digital Learning Tools in the Age of Machine Intelligence”. Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202671082. s. 156-176
Hoem, J. (2021). Digitale medier og materialitet. Skolerobot
Hoem, J.; Iversen, S.H. (2020). Digital Learning Tools in the Age of Machine Intelligence”. Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202671082. s. 156-176
Hoem, J.; Nyre, L. (2018). Tilhører – En prototype på fremtidens omsluttende radio. Norsk medietidsskrift, #1 2018. URI: https://www.idunn.no/doi/10.18261/issn.0805-9535-2018-01-04
Hoem, J.; Schwebs, T. (2010). Stedsframstilling i digitale rom. Sammensatte tekster : barns tekstpraksis. Universitetsforlaget
Randers-Pehrson, A. ; Rimstad, Å. ; Carlsen, K. (2023). Utopier og realiteter i kunst og håndverksfaget – Rammefaktorers betydning for kunst og håndverksundervisningen. Acta Didactica Norden Vol. 17, Nr. 3, Art. 6 DOI: https://doi.org/10.5617/adno.9757
Straum, O.K. (2018) Klafkis kategoriale danningsteori og didaktikk En nærmere analyse av Klafkis syn på danning som prosess med vekt på det fundamentale erfaringslag. I Kategorial danning og bruk av IKT i undervisning. Redaktør: Kåre Fuglseth URI: https://www.idunn.no/doi/10.18261/9788215029450201803